כל מי ששמע עלי שואל: איך זה שאתה נמצא בכל מקום? ואיך אתה מספיק לעשות כלכך הרבה? אבל מי שבאמת מכיר אותי טוב תמיד יודע שאני עובד בכמה ערוצים במקביל ומשתדל תמיד לראות כמה צעדים קדימה. בתור עצמאי כבר 11 שנים אני חושב שכל אחד מבינינו חייב לסגל לעצמו הרגלים אפקטיביים. המאמר הזה מבוסס על ספרו של סטיבן קובי ומיועד לאנשים שרוצים להצליח באמת! בסדנה שלי "שיטת 7" אנחנו מעבירים בצורה מדוייקת הטמעת הרגלים שמתאימים לכל אחד בתחומו. בהצלחה לכולם.

7 ההרגלים שאתם חייבים לסגל לעצמכם

  1. היו תמיד עם משמעת עצמית – אנשים עם משמעת עצמית ואחריות מבינים שהם אחראים לכל התנהגות ומהלך חייהם. אנשים עם אחריות אינם מבזבזים זמן מיותר על חיפוש אשמים במצבם הקיים. נגזר מכך שאתם צריכים לקחת אחריות על כל החלטה על מיזם או בחירה שלכם. בעסקים אנשים עם משמעת נוקשה תמיד יהיו הראשונים בחידוש והראשונים להתייעל ולהסתגל לכל מצב. באופן אישי אני יכול לומר לכם "אל תחכו למשיח" תתחילו לקחת אחריות ליזום ולנצח!
  2. דעו את הנקודה הסופית – כל משימה שאתם מקבלים על עצמכם אתם צריכים לדעת מהן התוצאות ונקודת הסיום. חשוב שהידיעה על התוצאה הסופית תיהיה לפני התחלה של כל תהליך בעסק. כל בעל עסק צריך שיהיו לו מטרות אישיות ועסקיות לתכנן אותן נכון וליישם גם במשימות יומיומיות. אני אתן לכם דוגמא, לפני כל שיחת מכירה עם לקוח שכבר שוחחתם איתו טלפונית תתאמנו לפני כן ושימו לעצמכם מטרה לסגור את הלקוח. ניצחתם!
  3. סדר עדיפויות  – ניהול זמן הוא חלק קריטי מאוד להצלחה עסקית ואישית, לצערי רוב בעלי העסקים תקועים רוב היום בתוך מכשירי הסלולר שלהם ואין מקדישים מספיק לניהול זמן נכון. לכן, חשוב לקבוע מראש סדרי עדיפויות למשימות שלכם. חלקות את סדרי העדיפויות כך: משימות דחופות אלו משימות שחייבות ביצוע מיידי וקשורות בקידום העסק בטווח המיידי. משימות דחופות מוגדרות זמן אלו משימות שיש לבצע אותם ביעד מוגדר מראש. משימות חשובות הן משימות לטובת העסק שאינן תחומות בזמן לרוב משימות שיווקיות לעסק בשוטף. משימות לא חשובות לא דחופות אלו משימות שלרוב מבזבזות לנו את הזמן, אין להן באמת תרומה משמעותית לעסק שלנו, משימות שתמיד עדיף להשאיר לסוף כמו כתיבת "טוקבק" באיזה פוסט לא רלוונטי..
  4. תקשורת של הבנה – תמיד חשוב קודם כל להבין תחילה ואז להיות מובנים, זה כישור בסיסי שאל אחד חייב לסגל לעצמו: יכולת להבין תמיד את הצד השני להיות קשובים תמיד ולהבין את הצרכים של האדם שאתם עומדים מולו. בכל הסדנאות שלי אני תמיד מדגיש שאנחנו כבעלי עסקים חייבים להבדיל בין רצון לבין צורך של הלקוחות שלנו. כל איש מכירות יודע שהיכולת להבין אנשים זה חלק משמעותי מעסקה סגורה.
  5. לראות שני צדדים – היכולת לפתור בעיות היא כמו מתנה משמיים. בכל עסק כל תוצאה חיובית מושגת באמצעות שיתוף פעולה ויכולת לפתור בעיות. תמיד כשיש שני צדדים משני צידי השולחן ברור לכולנו שכל אחד ימשוך לכיוון שלו וכל אחד ינסה להשיג את התוצאה הטובה והרצויה לו. ההצלחה הכי טובה למשא המתן היא הדרך שתוביל את שני הצדדים אל היעד הסופי. כולנו נתקלנו גם במצבים בחיים שהיינו צריכים להתפשר, וחשוב לי להדגיש פשרה אינה "הפסד" אלא ניצחון מוחץ לשני הצדדים.
  6. צוות מנצח – יכולת לשיתופי פעולה בכל ארגון שכל אחד מקבל עליו משימות וכל אחד בצוות מוביל בתחומו הוא בסיס ברור להצלחה. אנשים שונים מביאים כשרונות שונים וחשיבה שונה. אם תצליחו לייצר צוות כזה ולגרום לשיתוף פעולה מלא והבנה עם חופש פעולה לכל אחד בתחומו סביר להניח שיצרתם עסק מצליח. בינינו, בתור בעלי עסקים קשה לנו עם אנשים שלא חושבים כמונו וזו לא עבודה קלה… אבל נסו לחשוב רגע על האפקטיביות של "סיור מוחות" ולא רק של החלטה מקובעת אחת.
  7. תשקיעו בלמידה ובעצמכם – אנחנו בעידן "אפקט הפרפר". הדור שלנו גדל לקצב של שינויים מטורף. אם אתם באמת רוצים להיות תמיד רלוונטיים תמיד תשקיעו בלמידה ובהכשרות מקצועיות בתחומכם. בעייה נוספת שאנחנו רגילים לעבוד הרבה שעות משלמים הרבה מיסים והרבה פעמים שוחכים את ההתפתחות העצמית שלנו בגלל המרדף אחרי כסף. הקפידו תמיד לקרוא איזה ספר טוב או מאמר על עסקים או על התחום שלכם זה ישפר את החשיבה שלכם ואת המיומנות המקצועית. זכרו שאתם זה הנכס הכי חשוב של העסק שלכם ובעידן של קצב שינויים מהיר אנחנו חייבים תמיד ללמוד לבלוט לנצח!

בהצלחה לכולכם!

נוסף על המאמר תוכלו לקרוא על "שיטת 7" שהיא השיטה שלי לבניית עסק מצליח!

נכתב ע"י עמית משולם מומחה לפיתוח עסקים והבעלים של "karizma"

שתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

ההרצאה לניהול

להרשמה להרצאה הקרובה

דילוג לתוכן