בין אם נגיף הקורונה אמיתי או לא, אנחנו בשיאו של המשבר הכלכלי הגדול ביותר שידעה המדינה.
אני תמיד טוען שתקופת משבר היא הזדמנות, וזו אולי ההזדמנות הטובה ביותר עבור בעלי העסקים שבינינו.
מהפגישות האחרונות עם בעלי העסקים שאותם אני מלווה, יצרתי עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם קודם כל להתחזק ואז לעבור את המשבר בשלום. בהצלחה לכל מי שרוצה להצליח באמת!
10 טיפים לניהול העסק בזמן המשבר
- ירידה בהכנסות וצמצום הוצאות. עלינו להבין שבתקופה הקרובה ההכנסות של העסק הולכות להיות במגמרת וירידה חדה וזה הזמן לעשות ככל שביכולתכם לחשוב איפה ניתן לחסוך בהוצאות ולצמצם. אם יש הוצאות דחופות ממש הכי טוב לפרוס לתשלומים קטנים, חשוב להימנע לחלוטין מהוצאות גדולות מידי. בתקופה הזו יחכו לכם בצד כל מיני ציידים כמו בנקים וגופים פיננסיים שרק מחכים שתיקחו מהם הלוואות, כמובן שאתם צריכים להיזהר מהפיתוי הזה. זכרו! צליחת המשבר תהיה ע"י צמצום מקסימלי בהוצאות מיותרות ופריסת ההוצאות השוטפות באופן מבוקר.
- זה הזמן לקבוע פגישה מסודרת עם רואה החשבון שלכם. כעצמאי אני יכול להעיד שהתקופה הזו מחדדת יותר את הצורך בצמצום מקסימלי של ההוצאות ויצירת חסכון שמשמש כעתודה כספית למשבר הבא. זו התקופה שבה צריכים לשבת עם הרואה חשבון שלנו ולהסתכל אחורה וקדימה ולראות כיצד ניתן למקסם את התקופה הזו. בדקו אם ניתן לצמצם את התשלומים לביטוח ולאומי ולמס הכנסה. אם אין בידכם קרן השתלמות זה הזמן לפתוח אחת כזו כיום זה האפיק היחיד שנשאר עדיין רווחי. זה הזמן של כולכם ללמוד על התייעלות כלכלית של העסקים שלכם. והכי חשוב וודאו ובדקו טוב את זכויותיכם!
- שיווק שיווק שיווק. קודם כל צאו מנקודת הנחה שבתקופה הזו הלקוחות שלכם מבלים הרבה זמן ברשתות החברתיות, לכן! אל תשבו בבית בחוסר מעש תתחילו להניע את גלגלי המוח היצירתי שלכם, תשקיעו בשיווק. השיווק שתעשו עכשיו ייתן לכם מקפצה לעסק ביציאה מהמשבר. רענון מותג הוא הדבר הכי בריא לעסק מצליח. אם יש לכם אתר אינטרנט או דף עסקי זה בדיוק הזמן לשדרג אותו ולהעיף את העסק שלכם למעלה, אם אין לכם עדיין אתר תוכלו להעזר בחברת "ליפקו דיגיטל" צוות שיהיה הכי נכון ויצירתי עבורכם.
- הלקוחות שלכם מחכים לכם. המשבר הכלכלי יורד על כולם ולכן סביר שגם ללקוחות שלנו קשה. בין עבודת השיווק ובניית המותג מחדש טוב תעשו אם תרימו טלפון ללקוחות שלכם תשאלו לשלומם. באופן כללי אני מאמין מאוד בערבות הדדית אנשים תמיד צריכים עזרה ומילה טובה. יש גם כאילה בינינו שחווים בתקופה הזו הרבה לחץ וחרדה לכן אם תתעניינו בשלומם הם יעריכו את זה מאוד! כוחנו באחדותנו.
- תכנים. בגלל שהרבה לקוחות שלנו מבלים המון זמן בבית זה בדיוק הזמן ליצור עבורם הרבה תוכן כמו מאמרים או סרטונים מעניינים, חשוב שזה יהיה קצר קליל וניתן ליישום. לקוחות רבים מאוד אוהבים טיפים ועצות מבעלי נסיון. לכל סרטון חשוב שיהיה מסר וערך ככל שתייצרו יותר ערך ככה תהפכו להיות אוטוריטה בתחומכם, ואם אין לכם בלוג או ערוץ וידאו זה בדיוק הזמן.
- רענון מותגים. אני נתקל המון בעסקים עייפים. יש המון עסקים שעדיין לא הבינו את עניין הנראות של המותג שלהם וכמה זה באמת חשוב עניין של צבעים לוגו ועיצוב זה חלק מאוד משמעותי וזה הפנים של העסק, לכן חשוב שכל עניין העיצוב הדיגיטלי שלם יראה בדיוק כמו שצריך וגם יראה את המסר של העסק בצורה הכי טובה כל אחד כמובן בתחומו. אם יש מי מבניכם שעדיין שמתקשה אתם מוזמנים לפנות ל"סולסיטה" שם ידאגו לרענן את המותג שלכם ולהכניס בו חיים.
- למידה באונליין. דווקא בגלל שיש לנו הרבה זמן עכשיו חשוב שנשקיע בידע. המון קורסים ושעורים מחכים לכם בחינם און ליין ברחבי הרשת, יש המון מומחים ובעלי עסקים שנותנים מהידע ומהניסיון שלהם בחינם והם רק מחכים לכם. הזמן הזה הוא מצוין כדי לשדרג את המיומנות המקצועית שלכם כל אחד בתחומו. ידע זה כוח!
- פיתוח מוצרים ושירותים חדשים. בכל עסק ניתן לפתח ולהעמיק בשירותים חדשים. הענפים העסקיים במגזרים השונים יעברו הרבה שינויים. כל המערך משתנה. הלקוחות שלנו מחכים למוצרים החדשים שלנו בעידן החדש. כל בעלי העסקים צריכים להיות מאוד יצירתיים ולפתח מוצרים חדשים שישמשו כפתרונות ללקוחות. חשבו תמיד על מה הלקוח צריך ולא על מה הוא רוצה שינוי צורת החשיבה הזו תביא הרבה ערך לעסק ולמוצר שלכם. תוך בניית מודלים חדשים לעסק אנחנו נהיה חזקים יותר יעילים יותר ורווחיים יותר.
- מערך שירות דיגיטלי. המשבר הכלכלי הוכיח לכולנו מעבר לכל ספק שכל עסק שיש לו מכירות מוצרים צריך להיות נוכח בדיגיטל. שימו לב כי גם אתם בתור לקוחות עברתם לרכישת מוצרים באון ליין. כל פעילות עסקית שעברה לאון ליין בתקופת המשבר הוכיחה את עצמה כמוצלחת וכזו שתעזור לכם לעבור את המשבר בקלות. תחומים רבים אף ישמרו על המערך הזה גם לאחר תקופת המשבר כשירות נוסף וזמין כזה שחוסך הרבה עלויות נלוות.
- הרשת החברתית, לא שם – לא קיים. הטיפ האחרון שלי הוא המוכר והטוב מכולם פייסבוק/ אינסטגרם/ טיק טוק בדקו איפה נמצא הקהל שלכם שדרו המון נוכחות. כל הלקוחות שלכם בלי יוצא מהכלל נמצאים כל הזמן ברשתות החברתיות הם רק מחכים לכם!
נכתב ע"י עמית משולם מומחה לפיתוח עסקים והבעלים של "karizma"