קרה לכם פעם שהתבלבלתם מכל הפרסומות והמסרים שרודפים אותנו בכל מקום?
אנחנו נמצאים בעידן של הצפת פרסומות בכל מקום ובכל זמן נתון, התחרות אחרי תשומת הלב של הלקוחות שלנו הפכה קשה מתמיד. בעידן שבו אנחנו חיים כדי להצליח אנחנו חייבים להיות יצירתיים והראשונים בחידוש ככה תמיד ניהיה בראש. אני רוצה לדבר אתכם על יצירתיות בעסק ועל הדרך הפשוטה להיות הראשונים בחידוש.
קודם כל נאפיין 3 עסקים:
- הממוקד – עסק שמתחיל מבניית תהליכי חזון ועושה הכל לפי הספר ותורת התכנית העסקית. עסקים כאילה הם ברוב המקרים מאוד יעילים כיוון שהם נוטים ללכת לפי תכנית שנכתבה מראש ולרוב מפספסים המון הזדמנויות חדשות.
- המתמודד – עסק שמשקיע את רוב זמנו בכיבוי שריפות. העסקים האילה מאוד יעילים בתחילה דרכם, בטווח הרחוק ברובם הם נסגרים והסיבה לכך היא שיש מענה מיידי לפתרון בעיות אבל אין שום אסטרטגיה או פיתוח עסקי.
- הספונטני – עסק שלא מקדיש זמן כלל לתוכניות קדימה וליעדים. העסקים האילה לרוב טובים בלייצר הרבה דברים חדשים והבעיה הגדולה היא שהם יורים לכל הכיוונים ופוגעים ברוב המקרים אבל אין שום מטרה או תכנית מסודרת.
הכירו את העסק הנחשק: ה"יצירתי"
ולמה אני אומר נחשק?
העסק הזה הוא בעצם התגשמות חלומותיו של כל בעל עסק. בעל העסק היצירתי משקיע המון תכנון ומחשבה בחדשנות ובגיבוש חווית לקוחות. כמו שציינתי בתחילת המאמר אנחנו מוצפים בפרסומות ומסרים בכל זמן נתון ולכן "העסק היצירתי" הוא זה שיפגע וימגנט את הלקוחות אליו.
אז איך תעשו את זה נכון ?
בכל ההרצאות ופגישות הייעוץ שאני מעביר אני תמיד מדגיש שתמיד צריך להיות שונה, בולט ומפתיע.
בינינו, זה לא מספיק! אמנם חשוב להיות בולט תחילה כי רק ככה ישימו לב אלינו, בנוסף צריך שהמוצרים והשירותים שלנו יתנו מענה לצרכים הפנימיים של הלקוחות ויהיו מספיק מלהיבים!!
במאמר הקודם דיברנו על כך שאנשים מונעים מכאב ועונג. כבני אדם אנחנו מונעים מהמון כאבים והעסק היצירתי בא לתת מענה לכל הכאבים שלנו.
כשזוג מאורס הולך לסגור אולם אירועים לחתונה = עונג.
בהמשך הדרך כשהכלה הולכת לבחור מאפרת מספיק טובה שתטפל לה בפיגמנטצייה = כאב.
מאפרת טובה תתן פתרון לכאב של הכלה ולהגברת תחושת העונג כיוון שיש כאן צורך מהותי וחשוב לאותה כלה.
העסקים היצירתיים תמיד יתנו חוויה ללקוחות ויהיו תמיד אותנטיים. אותנטיות ניא שם המשחק.
בסדנה "עסקים עם כריזמה" אני תמיד מדגיש שבתור בעלי עסקים אנחנו תמיד חיבים להבדיל בין רצון לצורך ולהיות בעלי פיתרון שהלקוחות ממש יתלהבו ממנו.
חישבו תמיד! למי אני דומה? במה אני שונה? נסו להבין מה חסר ללקוחות שלכם ואיך אתם יכולים לתת את הפיתרון הכי מרגש.
כמה נקודות לסיום:
- לבלוט ולפעול אחרת.
- לרגש.
- ללחוץ על נקודות כואבות.
- לחייך.
- תהיו אתם.
- לא לדבר על עצמכם יותר מידי
- וכמובן שתיהיה לכם כריזמה.
נוסף על המאמר תוכלו לקרוא על "שיטת 7" שהיא השיטה שלי לבניית עסק מצליח!
נכתב ע"י עמית משולם מומחה לפיתוח עסקים והבעלים של "karizma"