מכירים את זה שאתם פותחים עסק חדש, משקיעים עשרות אלפי שקלים בציוד ופרסום, אבל הלקוחות פשוט לא מגיעים…

לצערי יש שני סוגי בעלי עסקים שיביאו את העסק שלהם לסגירה מהירה:

"המעתיק מדביק" – אלה עסקים שמעתיקים עסקים אחרים ומנסים להיות אותו הדבר.

"הכולבוייניק" – עסק שנותן מליון שירותים ומוצרים אבל בסוף… לא נותן כלום.

ויש את המומחה!!

בשבוע שעבר נפגשתי עם אילנה סלומון שהיא אחת ממעצבות שמלות כלה הכי מוכשרות שיש לנו היום בארץ. מדובר באשת עסקים שהיא דוגמא ומופת לנחישות. כבר מהכניסה לתוך הסטודיו שלה משהו קסם בתוך אוירת החדר  הרבה רוגע והרגשה ביתית. ישבנו לשוחח על עסקי החתונות ועל המותג החדש שלה wogue. גילוי נאות אני ואילנה מכירים מהסדנה שלי "עסקים עם כריזמה", אילנה היא מסוג האנשים הכי יצירתיים ונחושים שתפגשו בעלת יכולת ניתוח הזדמנויות וחדשנות. אספר לכם שבתקופה הזו עקב השבתה של ענף האירועים אילנה הצליחה לבנות מותג מאוד ייחודי ומצליח.

 

אז מה באמת יהפוך אותכם לבעלי עסקים מומחים

1. מיקוד – בחרו את הנישה המתאימה והייחודית ביותר ותנו בה את נשמתכם.

הדבר הראשון שכל בעל עסק צריך לרכוש לעצמו היא יכולת מיקוד. ככל שתגדירו בצורה הכי מדויקת במה אתם רוצים להתמקד ואת הקהל הספציפי שאתם רוצים לשרת הסיכוי להגיע למותג ייחודי גבוה מאוד! ככל שהתחום יהיה יותר ברור וצר ככה תהפכו להיות מומחים בנישה שבחרתם לעצמכם. אילנה פועלת בענף שהוא רווי בתחרות של שמלות כלה. עקב השבתה מלאה של ענף החתונות, גיבוש האסטרטגיה בעסק שלה הוא סביב בגדי ילדים אותנטיים עם שילוב של הדפסים ועבודות יד בעיצוב אישי. קהל היעד הוא אמהות מהעדה האתיופית. אילנה הצליחה למצב את המותג שלה כייחודי וללא מתחרים וכך הפכה את wogue ואת עצמה למומחית בתחום. אנחנו למדים מכך כשאתם תרצו להיות יחודיים ורווחים תצטרכו להבחור נישה ולהפוך את המתחרים שלכם ללא רלונטיים.

2. הרחבה.

לאחר שתהפכו להיות מובילים בענף הגיע הזמן להרחיב אותו, רק זכרו לשמור על המיקוד העסקי. מה שאילנה עשתה זה להרחיב את wogue למגוון רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים תוך בניית מגוון חבילות לקהלים השונים ובו זמנית שמירה על המיקוד העסקי של ביגוד אותנטי. לדוגמא:מעבר לבגדי פעוטות אילנה מציעה גם חבילות תואמות לכל המשפחה ואף ביגוד תואם לאירועים שווה לראות. מכאן אנו למדים גם כששומרים על המיקוד עסקי וקהל יעד חשוב מאוד להוביל ולתת מגוון פתרונות  – יותר מהמתחרים שלכם.

3. להבין מה הלקוח שלכם צריך ולתת מעבר.

הדגש הוא על הבדל בין רצון לצורך ותכניסו לעצמכם את זה כבסיס לכל עסק או עסקה אתן לכם דוגמא: לקוח רוצה שואב אבק כי הוא צריך בית נקי… וזה חל על כל עסקה שתעשו בחייכם. אחד הדברים שהכי התרשמתי מהם אצל אילנה היא האופן בו היא ממש "קוראת מחשבות" של הלקוחות שלה. היכולת שלה להבין את הצורך של הלקוחות הוא "מתנת אל" אחרת איך תסבירו שכלכך הרבה לקוחות מתלהבים ומרוצים מהמוצרים שלה. מעבר להבנת הצרכים ולמותג מעולה חשוב תמיד גם לתת ללקוחות יותר ממה שהם מצפים  אף לקוח לא באמת רגיל לשירות מעבר למה שהוא צריך לקבל.

4. שירות ועוד שירות.

ללא ספק אצל אילנה אחת מהדרכים לייצר חוויה ללקוחות שלה היא השירות. אילנה תמיד דואגת להיות זמינה עבור הלקוחות שלה ולחזור לכולם גם לאלה שסתם רוצים להתעניין. אני באופן אישי ממליץ לכל בעל עסק לבחון תמיד את רמת השירות ולתת ללקוחות תמיד יותר ממה שהם מצפים. עסקים רבים שאני עובד איתם נוטים לחשב שהמחיר הוא מה שחשוב, אך ברוב המקרים הלקוחות ישלמו לכם יותר אם השירות שלכם יהיה יוצא מהכלל

5. המשוב כמקדם עסקי.

בסדנה שלי "עסקים עם כריזמה" אני תמיד מדגיש את עניין המשוב וכמה הוא חשוב ואיך בונים אותו נכון. אילנה מיישמת את המשוב בצורה פנטסטית, בסיום כל עבודה או סקיצה תמיד חשוב אצלה שהלקוחה יהיה שבע רצון ואף דואגת תמיד להתקשר ולהתעדכן מול הלקוחות שלה ולשמוע מהם הצעות לייעול ושיפור.

בהצלחה בדרך להיות מומחים!

ממליץ לכם להיכנס לדף של אילנה סלומון ולהנות שמשלל מוצרים יחודיים

נוסף על המאמר תוכלו לקרוא על "שיטת 7" שהיא השיטה שלי לבניית עסק מצליח!

נכתב ע"י עמית משולם מומחה לפיתוח עסקים והבעלים של "karizma"

שתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

ההרצאה לניהול

להרשמה להרצאה הקרובה

דילוג לתוכן