השבוע נפגשתי עם ירדן עיני שהוא הבעלים של "סטודיו בטבע", לוקיישן מדהים לצילומים שנמצא במושב גן שורק. נפגשנו כדי לנתח את העסק שלו מהזוית השיווקית, זהיתי כבר בשלב ההתחלתי שחסר לו בעסק סלוגן.
כל משווק בכיר יאמר לכם ששני הדברים המרכזיים בבניית מיתוג לעסק הם קודם כל שם העסק והשני זה הסלוגן השיווקי שהוא בעצם המסר הראשוני שהלקוח שלכם פוגש.
יצרתי עבורכם כמה טיפים שאם תיישמו אותם נכון תוכלו להגיע לסלוגן מוצלח שיבטא את העסק שלכם.
1. תועלות תחילה!
קחו דף ועט והתחילו ברשימה של כל התועלות שאתם והמוצר שלכם נותנים ללקוחות. לדוגמא: סטודיו רחב וגדול , מקום ירוק כל השנה, מספר עמדות צילום.
2. יתרונות תחרותיים
אחרי שעברתם את שלב התועלות הכלליות בדקו אילו מהן ייחודיות רק לכם. חדר הלבשה במקום, אין הגבלת זמן, אירוח שכולל אוכל ושתייה לשם לב ליתרונות שלא קיימים במקומות אחרים.
3. ערך מרכזי
אחרי שעברנו על התועלות והיתרונות תנו ערך אחד או מילה אחת שמזכירה את המותג שלכם. אותה מילה צריכה שהיות שגורה אצל הלקוחות כזו שבכל פעם תזכיר להם את המותג שלכם.
4. כוונו אל קהל היעד הרלוונטי
חשוב לבחור קהל יעד אחד ספציפי שהוא יהיה הקהל שאליו אתם רוצים לכוון.
5. דברו את המסר בטון מסויים
אחרי שאתם יודעים מי קהל היעד שלכם חישבו על הטון. טון הוא בסיס מרכזי בכל סלוגן הוא נקשר ישירות לקהל היעד שלכם, הוא יכול להיות משעשע, מסקרן, מפתיע., הומוריסטי או ציני.
6. כבר מתחילים
אחרי שגיבשתם ערך מרכזי חישבו על כלהאסוציאציות האפשריות שהוא נקשר אליהן. לדוגמא אם הערך הוא "אהבה" יעלו לכם מילים כגון זוגיות נישואים חיבוק נשיקה וכו'. את השלב הזה אני ממליץ לעשות עם חבר נוסף ככה תגיעו לכמה שיותר אסוציאציות.
7. היכונו לסלוגן השיווקי
עכשיו נסו ליצור סלוגן שיווק שיעביר את כל התועלות הערכים והאסוציאציות בהתאמה לטון אותו בחרתם. אני באופן אישי ממליץ לכתוב כל סלוגן או בחריזה או במשחקי מילים זה תמיד יוצר יותר עניין וסקרנות.
8. שלב ההתייעצויות
כבני אדם אנחנו נוטים להיות די מקובעים כשמדובר בעסקים שלנו. אני תמיד ממליץ לקבל עוד חוו"ד של מישהו מבחוץ לפעמים אפילו מישהו שלא מכיר אותנו. הדרך הטובה ביותר לבדוק את הסלוגן שלנו מוצלח היא לתת אותו לאדם שלא מכיר אותנו ולשאול מה הוא מבין מזה ולפי התשובה שלו נדע אם הצלחנו.
9. אם עדיין לא הצלחתם אל תתייאשו
זה הזמן לפנות לכאילה שעשו את זה קודם חייגו עכשיו 050-3007687
ממליץ לכם לבקר בדף של "סטודיו בטבע" ולהתרשם.
נוסף על המאמר תוכלו לקרוא על "שיטת 7" שהיא השיטה שלי לבניית עסק מצליח!
נכתב ע"י עמית משולם מומחה לפיתוח עסקים והבעלים של "karizma"