כל משווק יודע שכתיבה שיווקית היא המרכיב החשוב ביותר בכל תוכן שיווקי. כל בעל עסק חייב להכיר את היסודות של כתיבה שיווקית כדי למכור יותר. אספתי לכם כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם בכתיבת תוכן שיווקי. בהצלחה!
- עבודת מחקר – עליכם להתכונן מראש טרם תתחילו לכתוב את הטקסט השיווקי שלכם. התחילו בתהליך: כניסה לאתרים, קריאה של מאמרים, בלוגים, כתבות, צפייה בסרטונים העוסקים בנושא שאתם רוצים לקדם וכך תוכלו לקבל השראה לצורך התחלה ואולי אפילו לגבש רעיון ייחודי.
- כותרת מעניינת – שימו לב! הכותרת היא הגורם המרכזי המניע לפעולה ראשונית כדי שיקראו את הפוסט שלכם. דאגו שהיא תיהיה קצרה ומעניינת ככל האפשר, לדעתי כדי אפילו לנסח אותה בצורת שאלה. כל הכותרת צריכהכ לשקף את מה שכתבתם בתוך הפוסט עצמו וכמובן תיצור עניין ראשוני. ביטוי או שורה משיר ידוע יכולה אפילו לעזור לכם ליצור עוד יותר עניין.
- בעיטת פתיחה – כדי שיקראו את הפוסט שלכם עד הסוף חשוב כבר בתחילה לפתוח את הפוסט עם הטיעון המשכנע ביותר, דמו את תחילת הפוסט לנקודת פתיחה של מסע שאותו אתם רוצים להעביר את הקורא ולייצר יותר עניין, כך תגובת הקורא למוצר תיהיה מאוד כדאית עבורכם.
- מבעיה לפתרון – לכל לקוח טוב יש בעיה שצריך לפתור לו. כדי לגרום ללקוח להבין שאצלינו יש את הפתרון האידיאלי עבורו חשוב להתייחס לכך כבר בפסקה הראשונה. למשל: נניח שיש לנו לקוח שרוצה לקנות שטח חקלאי להשקעה במקום להתחיל את הפוסט בתיאור השירות של בית העסק או בוותק מומלץ לפתוח במשפט בסגנון: מחפשים השקעה בטוחה? רוצים תשואה גבוהה? לפתיחה כזו תגרום ללקוחות משקיעים לבדוק במה מדובר.
- לא להתנשא – רוב הלקוחות אוהבים שמתייחסים אליהם בגובה העיניים לכן חשוב לא למכור בצורה מתרחקת או מתנשאת. כשאתם פונים אל הלקוחות שלכם תנסו להשאר כמה שיותר אותנטיים הכניסו את עצמכם אל תוך הסיפור אל תיהיו טכניים אלא התמקדו בתועלת של המוצר ואיך היא תעזור ללקוח "לשרוד".
- סיפור טוב – הכלי שהכי משפיע על כל אדם בעולם פשוט: "ספרו סיפור" תוך כדי שאתם מכניסים את עצמכם אל תוך הטקסט הקוראים יתחברו אליכם ברמה הרגשית מתוך הזדהות, כך תוכלו להניע אותם לפעולה.
- הלקוח הסקרן – היום מאז עידן "הסטורי" השיווק הפך להיות 15 שניות. יש לכם 15 שניות לייצר עניין. לקוחות כבר לא קוראים פוסטים ארוכים ויבשים לכן חשוב ליצור עניין לעורר סקרנות ולקחת אותם אל תוך המסע שלכם.
- קצר וקולע– כמה שיותר קצר כמה שיותר קולע ככה התוכן ידבר אל קהל רחב יותר ומגוון יותר. הקפידו שהמסר יהיה קצר וברור מנוסח טוב וחד משמעי!
זכרו!
התוכן השיווקי שלכם הוא המפגש הראשוני שלכם עם המון לקוחות פוטנציאלים! תחשבו הרבה תשקיעו תלמדו אל תפסיקו לחלום
והכי חשוב: תכניסו כריזמה לעסק, בהצלחה.
נוסף על המאמר תוכלו לקרוא על "שיטת 7" שהיא השיטה שלי לבניית עסק מצליח!
נכתב ע"י עמית משולם מומחה לפיתוח עסקים והבעלים של "karizma"